Ponad 800 marek
800 000 aktywnych klientów
30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

Zamówienie nowego roweru online: Szybka dostawa i łatwy montaż

Montaż i wysyłka rowerów

Potrzebujesz wsparcia na start? Tak złożysz rower w domu!

Chcesz kupić rower online w BIKE24 i zastanawiasz się, co trzeba zrobić po dostawie, aby go w pełni przygotować? Nasza przejrzysta instrukcja montażu odpowie na wszystkie pytania i pozwoli nawet początkującym użytkownikom przygotować nowy rower do jazdy w zaledwie 3 krokach. Sekret tkwi w dokładnej wstępnej konfiguracji wykonanej przez naszych doświadczonych mechaników. Przed wysyłką testujemy wszystkie funkcje, dzięki czemu po końcowym montażu możesz od razu ruszyć w trasę. Paczka z wymarzonym rowerem już czeka? Świetnie, zaczynajmy!

Nasza instrukcja montażu w kilku prostych krokach

Wiemy, że chcesz jak najszybciej wskoczyć na rower – dlatego jeszcze jedna szybka wskazówka: dzięki ikonkom roweru łatwo rozpoznasz, które kroki montażu dotyczą właśnie Twojego modelu.

Droga online do nowego roweru: szybka wysyłka i łatwy montaż

1. Przygotowanie

Narzędzia do montażu – Tylko to, co niezbędne

Bike assembling – tools & equipment
  • klucz do pedałów lub płaski 15 mm, klucze imbusowe 4 mm, 5 mm, 6 mm, 8 mm, klucz Torx T25 oraz nożyczki lub obcinacz do kabli
  • zalecenie: klucz dynamometryczny z odpowiednimi bitami dla maksymalnego bezpieczeństwa i ochrony delikatnych komponentów
  • kup odpowiednie narzędzia w swoim ulubionym sklepie

Otwórz karton i rozpakuj – Emocje rosną

Bike assembling – opening the shipping box
  • najpierw otwórz karton wysyłkowy (uważaj na zszywki do kartonu)
  • następnie, jeśli jest dostępne, wyjmij pudełko z akcesoriami (może zawierać np. pedały, instrukcję lub kartę gwarancyjną)
  • potem usuń materiały ochronne i złóż perforowaną ściankę boczną

Wyjmij rower – Czas na wielki moment

Bike assembling – lifting the Bike out of the shipping box
  • dzięki składanej ściance bocznej nie musisz podnosić roweru zbyt wysoko
  • jeśli Twój rower jest cięższy, jak np. rower elektryczny, poproś kogoś o pomoc przy wyjmowaniu

Usuń folię bąbelkową – Twój rower jest gotowy, by się zaprezentować

Bike assembling – wrapping of the foil
  • teraz czas na nożyczki lub obcinacz do kabli
  • ostrożnie przetnij taśmy klejące lub opaski zaciskowe na mostku, siodełku, ramie i kierownicy
  • usuń wszystkie folie ochronne
  • uwaga: kierownica jest również przymocowana do górnej rury ramy, dlatego zachowaj szczególną ostrożność w okolicy linek i przewodów

2. Montaż

Montaż kierownicy – Pełna kontrola w Twoich rękach

Bike assembling – loosening of the stem bolts
  • najpierw poluzuj śruby mostka za pomocą klucza imbusowego 4 mm, 5 mm lub klucza Torx T25

Bike assembling – placing of the handlebars & bolt on
  • ułóż kierownicę na środku (na grubszej części) tak, aby napis był skierowany w kierunku jazdy i umieść ją w mostku
  • załóż płytkę zaciskową mostka i dokręć śruby na tyle, aby kierownica nadal mogła się lekko obracać
  • dla elementów karbonowych: sprawdź, czy na powierzchnie zacisku została nałożona pasta montażowa. Jeśli nie, nałóż ją przed dokręceniem

Bike assembling – alignment of the handlebars
  • sprawdź, czy kierownica jest ustawiona centralnie
  • większość kierownic ma pomocnicze oznaczenia, które ułatwiają precyzyjne ustawienie
  • jeśli nie ma skali, upewnij się, że pogrubiona część mocowania wystaje równomiernie po obu stronach

Bike assembling – final tightning
  • rozpocznij dokręcanie śrub mostka za pomocą klucza imbusowego 4 mm, 5 mm lub klucza Torx T25
  • dokręcaj śruby równomiernie w układzie krzyżowym (lewa dolna & prawa górna, prawa dolna & lewa górna), aby zapewnić równomierny nacisk
  • jeśli nie ma oznaczenia „No-Gap”, upewnij się, że szczelina między płytką zaciskową a mostkiem jest jednakowa na całej długości

Montaż pedałów – Bezproblemowo i z odpowiednią techniką

Bike assembling – screw in of the left pedal
  • uwaga: dołączone pedały zależą od modelu roweru
  • najpierw wkręć lewy pedał w lewe ramię korby
  • strona korby i odpowiednie pedały są oznaczone kropką, aby ułatwić montaż

Bike assembling – screw in of the right pedal
  • teraz wkręć prawy pedał w prawe ramię korby
  • pasujące elementy są również oznaczone kropką

Dokręcanie pedałów – Tak to się robi

Bike assembling – tightning of the pedals
  • użyj klucza do pedałów 15 mm lub, w zależności od modelu, klucza imbusowego 6 mm lub 8 mm, aby chwycić oś pedału
  • dokręć pedały w kierunku jazdy, stosując moment obrotowy zalecany przez producenta – zazwyczaj 30 Nm

Regulacja siodełka i sztycy – to dziecinnie proste

Bike assembling – basic saddle alignment
  • otwórz zacisk siodełka – użyj dźwigni szybkozamykacza lub klucza imbusowego 4 mm, 5 mm albo Torx T25, obracając go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
  • podnieś siodełko mniej więcej do wysokości bioder, a następnie dokręć je umiarkowanie mocno
  • jako punkt wyjściowy ustawiamy siodełko w pozycji poziomej
  • nachylenie i pozycję siodełka można zazwyczaj dostosować kluczem imbusowym 5 mm, 6 mm lub Torx T25, regulując śruby znajdujące się na spodzie

Montaż przedniego koła – Czasem niezbędny, ale za to banalnie prosty

Bike assembling – preparing the front wheel mounting
  • najpierw wyjmij oś przelotową lub szybkozamykacz oraz zabezpieczenie transportowe hamulca - po usunięciu zabezpieczenia nie naciskaj już dźwigni hamulca

Bike assembling – mountaing of the front wheel
  • włóż przednie koło do haków (otworów) znajdujących się na dole widelca
  • następnie przełóż przez haki i piastę szybkozamykacz lub oś przelotową
  • jeśli używasz szybkozamykacza, dokręć go tak, aby dźwignia zamykała się z umiarkowanym oporem i przylegała do goleni widelca
  • jeżeli masz oś na 100% gwintowaną, użyj klucza imbusowego 6 mm do jej dokręcenia, a następnie sprawdź moment obrotowy kluczem dynamometrycznym
  • jeśli kupiłeś/łaś rower Enduro lub DH, może być konieczne dodatkowe dokręcenie śrub mocujących haki ramy kluczem imbusowym 5 mm

3. Regulacja

Dostosowanie nachylenia kierownicy szosowej – Komfort czy aerodynamika?

Bike assembling – alignment of drop bars
  • ustaw nachylenie kierownicy tak, aby manetki i klamki hamulcowe były wygodnie dostępne
  • optymalne ustawienie pozwala na sięgnięcie do klamek, utrzymując prostą pozycję pleców, wykorzystując jedynie ruch miednicy
  • luźne nadgarstki zapewniają lepsze krążenie i komfort podczas jazdy

Ustawienie prostej kierownicy – Kontrola i ergonomia

Bike assembling – alignment of straight handlebars
  • ustaw nachylenie kierownicy tak, aby manetki i klamki hamulcowe były wygodnie dostępne
  • optymalne ustawienie pozwala na obsługę wszystkich dźwigni opuszkami palców
  • proste nadgarstki (przedramię i palce tworzą linię prostą) zapewniają najlepsze krążenie i komfort jazdy

Ustawienie wysokości siodełka – Idealna pozycja na jazdę próbną

Bike assembling – adjusting the saddle height
  • załóż spodnie i buty, w których będziesz jeździć, a następnie usiądź na swoim nowym rowerze
  • umieść pięty na pedałach po lewej i prawej stronie
  • podczas obracania korby do najniższego punktu (godzina 6) nogi powinny być wyprostowane
  • jeśli osiągnięcie tej pozycji wymaga mocnego przechylenia miednicy, obniż nieco siodełko
  • więcej wskazówek znajdziesz w naszej sekcji poświęconej ergonomii

Montaż roweru przed wysyłką

Zamawiając rower w swoim ulubionym sklepie internetowym, otrzymasz niemal w pełni gotowy do jazdy model. Aby to zapewnić, przeprowadzamy kompleksowy montaż i regulację roweru, w tym m.in. ustawienie przerzutek, smarowanie i regulację sterów oraz kontrolę, czy wszystkie śruby są odpowiednio dokręcone. Ostatecznie dostarczamy Ci prawie w pełni złożony rower. Poniżej przyjrzeliśmy się bliżej pracy naszych mechaników, aby pokazać, jak wygląda proces montażu i regulacji.

Montaż roweru przed wysyłką

Następnie przystępujemy do właściwej regulacji roweru. Montaż obejmuje między innymi następujące czynności (liczba i kolejność kroków mogą się różnić w zależności od typu roweru):

  • Sprawdzenie i centrowanie kół
  • Sprawdzenie smarowania sterów i regulacja luzu
  • Regulacja hamulców rowerowych, w razie potrzeby skrócenie przewodów
  • Regulacja przerzutek (tylnej i ewentualnie przedniej)
  • Regulacja zawieszenia (domyślnie na wagę rowerzysty 85 kg)
  • Sprawdzenie wszystkich połączeń śrubowych pod kątem prawidłowego dokręcenia (momentu obrotowego) i właściwego osadzenia komponentów
  • W razie potrzeby sprawdzenie działającego oświetlenia
  • W rowerach szosowych: owinięcie kierownicy taśmą
  • Sprawdzenie aktualizacji oprogramowania dla elektronicznych przerzutek
  • Montaż siodełka na sztycy i ustawienie go w pozycji poziomej
Montaż roweru przed wysyłką

Na koniec rejestrujemy numer ramy i przeprowadzamy co najmniej dwie niezależne jazdy testowe.

Następnie wysyłamy rower do Ciebie. Ostatnie kroki montażu są na tyle proste, że nawet bez doświadczenia przygotujesz swój rower do jazdy w mgnieniu oka – niezależnie od tego, czy to rower szosowy, górski czy inny model.

Montaż roweru elektrycznego / Pierwsze ładowanie akumulatora

Oczywiście, przy zamówieniu roweru elektrycznego zajmujemy się kompletnym montażem oraz dokładnym przeglądem. Dodatkowo sprawdzamy wszystkie funkcje systemowe, takie jak poziomy wspomagania silnika, tryb prowadzenia, oświetlenie, wyświetlacz oraz przyciski sterujące. Przeprowadzamy również niezbędne aktualizacje systemowe, aby zapewnić pełną funkcjonalność.

Prawidłowe ładowanie akumulatora jest kluczowe dla jego długiej żywotności. Dlatego BIKE24 dba o zrównoważone zarządzanie ładowaniem baterii w przechowywanych rowerach elektrycznych. Regularnie doładowujemy akumulatory zgodnie z zaleceniami producentów, aby zapewnić ich maksymalną trwałość. Po złożeniu zamówienia Twój rower elektryczny zostanie wysłany z 50% naładowaną baterią, co jest optymalne dla jej kondycji. Ładowarka jest oczywiście dołączona do zestawu.

Montaż roweru przed wysyłką

Tak pakujemy Twój rower

Aby zapewnić szeroki wybór gotowych do jazdy rowerów w różnych rozmiarach oraz ułatwić Ci ich montaż, wszystkie modele są starannie zabezpieczone i wysyłane w naszych specjalnych, ekologicznych kartonach wysyłkowych. Dzięki zoptymalizowanym wymiarom opakowania, niemal wszystkie rowery trafiają do Ciebie z zamontowanymi kołami, siodełkiem i sztycą. W większości przypadków jedynie kierownica jest zdemontowana, starannie zapakowana i przymocowana do górnej rury ramy za pomocą opaski zaciskowej.