Zamówienie nowego roweru online: Szybka dostawa i łatwy montaż
Potrzebujesz wsparcia na start? Tak złożysz rower w domu!
Chcesz kupić rower online w BIKE24 i zastanawiasz się, co trzeba zrobić po dostawie, aby go w pełni przygotować? Nasza przejrzysta instrukcja montażu odpowie na wszystkie pytania i pozwoli nawet początkującym użytkownikom przygotować nowy rower do jazdy w zaledwie 3 krokach. Sekret tkwi w dokładnej wstępnej konfiguracji wykonanej przez naszych doświadczonych mechaników. Przed wysyłką testujemy wszystkie funkcje, dzięki czemu po końcowym montażu możesz od razu ruszyć w trasę. Paczka z wymarzonym rowerem już czeka? Świetnie, zaczynajmy!
Wiemy, że chcesz jak najszybciej wskoczyć na rower – dlatego jeszcze jedna szybka wskazówka: dzięki ikonkom roweru łatwo rozpoznasz, które kroki montażu dotyczą właśnie Twojego modelu.
1. Przygotowanie
Narzędzia do montażu – Tylko to, co niezbędne
klucz do pedałów lub płaski 15 mm, klucze imbusowe 4 mm, 5 mm, 6 mm, 8 mm, klucz Torx T25 oraz nożyczki lub obcinacz do kabli
zalecenie: klucz dynamometryczny z odpowiednimi bitami dla maksymalnego bezpieczeństwa i ochrony delikatnych komponentów
najpierw otwórz karton wysyłkowy (uważaj na zszywki do kartonu)
następnie, jeśli jest dostępne, wyjmij pudełko z akcesoriami (może zawierać np. pedały, instrukcję lub kartę gwarancyjną)
potem usuń materiały ochronne i złóż perforowaną ściankę boczną
Wyjmij rower – Czas na wielki moment
dzięki składanej ściance bocznej nie musisz podnosić roweru zbyt wysoko
jeśli Twój rower jest cięższy, jak np. rower elektryczny, poproś kogoś o pomoc przy wyjmowaniu
Usuń folię bąbelkową – Twój rower jest gotowy, by się zaprezentować
teraz czas na nożyczki lub obcinacz do kabli
ostrożnie przetnij taśmy klejące lub opaski zaciskowe na mostku, siodełku, ramie i kierownicy
usuń wszystkie folie ochronne
uwaga: kierownica jest również przymocowana do górnej rury ramy, dlatego zachowaj szczególną ostrożność w okolicy linek i przewodów
2. Montaż
Montaż kierownicy – Pełna kontrola w Twoich rękach
najpierw poluzuj śruby mostka za pomocą klucza imbusowego 4 mm, 5 mm lub klucza Torx T25
ułóż kierownicę na środku (na grubszej części) tak, aby napis był skierowany w kierunku jazdy i umieść ją w mostku
załóż płytkę zaciskową mostka i dokręć śruby na tyle, aby kierownica nadal mogła się lekko obracać
dla elementów karbonowych: sprawdź, czy na powierzchnie zacisku została nałożona pasta montażowa. Jeśli nie, nałóż ją przed dokręceniem
sprawdź, czy kierownica jest ustawiona centralnie
większość kierownic ma pomocnicze oznaczenia, które ułatwiają precyzyjne ustawienie
jeśli nie ma skali, upewnij się, że pogrubiona część mocowania wystaje równomiernie po obu stronach
rozpocznij dokręcanie śrub mostka za pomocą klucza imbusowego 4 mm, 5 mm lub klucza Torx T25
dokręcaj śruby równomiernie w układzie krzyżowym (lewa dolna & prawa górna, prawa dolna & lewa górna), aby zapewnić równomierny nacisk
jeśli nie ma oznaczenia „No-Gap”, upewnij się, że szczelina między płytką zaciskową a mostkiem jest jednakowa na całej długości
Montaż pedałów – Bezproblemowo i z odpowiednią techniką
uwaga: dołączone pedały zależą od modelu roweru
najpierw wkręć lewy pedał w lewe ramię korby
strona korby i odpowiednie pedały są oznaczone kropką, aby ułatwić montaż
teraz wkręć prawy pedał w prawe ramię korby
pasujące elementy są również oznaczone kropką
Dokręcanie pedałów – Tak to się robi
użyj klucza do pedałów 15 mm lub, w zależności od modelu, klucza imbusowego 6 mm lub 8 mm, aby chwycić oś pedału
dokręć pedały w kierunku jazdy, stosując moment obrotowy zalecany przez producenta – zazwyczaj 30 Nm
Regulacja siodełka i sztycy – to dziecinnie proste
otwórz zacisk siodełka – użyj dźwigni szybkozamykacza lub klucza imbusowego 4 mm, 5 mm albo Torx T25, obracając go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
podnieś siodełko mniej więcej do wysokości bioder, a następnie dokręć je umiarkowanie mocno
jako punkt wyjściowy ustawiamy siodełko w pozycji poziomej
nachylenie i pozycję siodełka można zazwyczaj dostosować kluczem imbusowym 5 mm, 6 mm lub Torx T25, regulując śruby znajdujące się na spodzie
Montaż przedniego koła – Czasem niezbędny, ale za to banalnie prosty
najpierw wyjmij oś przelotową lub szybkozamykacz oraz zabezpieczenie transportowe hamulca - po usunięciu zabezpieczenia nie naciskaj już dźwigni hamulca
włóż przednie koło do haków (otworów) znajdujących się na dole widelca
następnie przełóż przez haki i piastę szybkozamykacz lub oś przelotową
jeśli używasz szybkozamykacza, dokręć go tak, aby dźwignia zamykała się z umiarkowanym oporem i przylegała do goleni widelca
jeżeli masz oś na 100% gwintowaną, użyj klucza imbusowego 6 mm do jej dokręcenia, a następnie sprawdź moment obrotowy kluczem dynamometrycznym
jeśli kupiłeś/łaś rower Enduro lub DH, może być konieczne dodatkowe dokręcenie śrub mocujących haki ramy kluczem imbusowym 5 mm
3. Regulacja
Dostosowanie nachylenia kierownicy szosowej – Komfort czy aerodynamika?
ustaw nachylenie kierownicy tak, aby manetki i klamki hamulcowe były wygodnie dostępne
optymalne ustawienie pozwala na sięgnięcie do klamek, utrzymując prostą pozycję pleców, wykorzystując jedynie ruch miednicy
luźne nadgarstki zapewniają lepsze krążenie i komfort podczas jazdy
Ustawienie prostej kierownicy – Kontrola i ergonomia
ustaw nachylenie kierownicy tak, aby manetki i klamki hamulcowe były wygodnie dostępne
optymalne ustawienie pozwala na obsługę wszystkich dźwigni opuszkami palców
proste nadgarstki (przedramię i palce tworzą linię prostą) zapewniają najlepsze krążenie i komfort jazdy
Ustawienie wysokości siodełka – Idealna pozycja na jazdę próbną
załóż spodnie i buty, w których będziesz jeździć, a następnie usiądź na swoim nowym rowerze
umieść pięty na pedałach po lewej i prawej stronie
podczas obracania korby do najniższego punktu (godzina 6) nogi powinny być wyprostowane
jeśli osiągnięcie tej pozycji wymaga mocnego przechylenia miednicy, obniż nieco siodełko
więcej wskazówek znajdziesz w naszej sekcji poświęconej ergonomii
Montaż roweru przed wysyłką
Zamawiając rower w swoim ulubionym sklepie internetowym, otrzymasz niemal w pełni gotowy do jazdy model. Aby to zapewnić, przeprowadzamy kompleksowy montaż i regulację roweru, w tym m.in. ustawienie przerzutek, smarowanie i regulację sterów oraz kontrolę, czy wszystkie śruby są odpowiednio dokręcone. Ostatecznie dostarczamy Ci prawie w pełni złożony rower. Poniżej przyjrzeliśmy się bliżej pracy naszych mechaników, aby pokazać, jak wygląda proces montażu i regulacji.
Następnie przystępujemy do właściwej regulacji roweru. Montaż obejmuje między innymi następujące czynności (liczba i kolejność kroków mogą się różnić w zależności od typu roweru):
Sprawdzenie i centrowanie kół
Sprawdzenie smarowania sterów i regulacja luzu
Regulacja hamulców rowerowych, w razie potrzeby skrócenie przewodów
Regulacja przerzutek (tylnej i ewentualnie przedniej)
Regulacja zawieszenia (domyślnie na wagę rowerzysty 85 kg)
Sprawdzenie wszystkich połączeń śrubowych pod kątem prawidłowego dokręcenia (momentu obrotowego) i właściwego osadzenia komponentów
W razie potrzeby sprawdzenie działającego oświetlenia
W rowerach szosowych: owinięcie kierownicy taśmą
Sprawdzenie aktualizacji oprogramowania dla elektronicznych przerzutek
Montaż siodełka na sztycy i ustawienie go w pozycji poziomej
Na koniec rejestrujemy numer ramy i przeprowadzamy co najmniej dwie niezależne jazdy testowe.
Następnie wysyłamy rower do Ciebie. Ostatnie kroki montażu są na tyle proste, że nawet bez doświadczenia przygotujesz swój rower do jazdy w mgnieniu oka – niezależnie od tego, czy to rower szosowy, górski czy inny model.
Montaż roweru elektrycznego / Pierwsze ładowanie akumulatora
Oczywiście, przy zamówieniu roweru elektrycznego zajmujemy się kompletnym montażem oraz dokładnym przeglądem. Dodatkowo sprawdzamy wszystkie funkcje systemowe, takie jak poziomy wspomagania silnika, tryb prowadzenia, oświetlenie, wyświetlacz oraz przyciski sterujące. Przeprowadzamy również niezbędne aktualizacje systemowe, aby zapewnić pełną funkcjonalność.
Prawidłowe ładowanie akumulatora jest kluczowe dla jego długiej żywotności. Dlatego BIKE24 dba o zrównoważone zarządzanie ładowaniem baterii w przechowywanych rowerach elektrycznych. Regularnie doładowujemy akumulatory zgodnie z zaleceniami producentów, aby zapewnić ich maksymalną trwałość. Po złożeniu zamówienia Twój rower elektryczny zostanie wysłany z 50% naładowaną baterią, co jest optymalne dla jej kondycji. Ładowarka jest oczywiście dołączona do zestawu.
Tak pakujemy Twój rower
Aby zapewnić szeroki wybór gotowych do jazdy rowerów w różnych rozmiarach oraz ułatwić Ci ich montaż, wszystkie modele są starannie zabezpieczone i wysyłane w naszych specjalnych, ekologicznych kartonach wysyłkowych. Dzięki zoptymalizowanym wymiarom opakowania, niemal wszystkie rowery trafiają do Ciebie z zamontowanymi kołami, siodełkiem i sztycą. W większości przypadków jedynie kierownica jest zdemontowana, starannie zapakowana i przymocowana do górnej rury ramy za pomocą opaski zaciskowej.