Ponad 800 marek
800 000 aktywnych klientów
30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

Błotniki rowerowe – Zawsze pozostać suchym

Nie ma złej pogody, jest tylko złe ubranie. To powiedzenie w pewnym sensie dotyczy również roweru. Bo z odpowiednim wyposażeniem również Twój rower może się do tego przyczynić. Mowa oczywiście o błotniku. Zamontowany z przodu i z tyłu chroni Cię przed rozpryskującym się brudem i wodą i tym samym przyczynia się do tego, że nawet w deszczowe dni dotrzesz do celu czysty. Abyś znalazł idealny błotnik do swoich potrzeb, zebraliśmy poniżej wszystkie ważne informacje na temat błotnika rowerowego. Czytaj więcej

Segreguj według Popularności

Błotnik rowerowy i jego znaczenie

Mały element, duży efekt – jeśli często jeździsz po mokrej nawierzchni, wiesz, jak ważny jest błotnik. Zarówno na przednim, jak i na tylnym kole, zapewnia, że wilgoć i brud nie dostaną się do środka, a spodnie i inne rzeczy pozostaną czyste i suche.

Ze względu na swoje praktyczne zastosowanie, błotnik jest częścią podstawowego wyposażenia rowerów miejskich. Istnieją jednak również rozwiązania błotników dla rowerów sportowych, takich jak rowery gravelowe lub górskie, które są popularnymi akcesoriami rowerowymi. W przypadku rowerów miejskich są to często rozwiązania trwale zintegrowane z konstrukcją roweru, natomiast ambitni sportowcy podczas treningów na szosie i w terenie polegają na tzw. błotnikach.

Jakiego rodzaju mocowania potrzebuję?

Jak już wspomniano, istnieją zasadniczo dwie główne grupy błotników rowerowych:

  • Stały montaż: Stałe błotniki są idealne, jeśli regularnie jeździsz w mokrych warunkach i dlatego potrzebujesz ochrony na rowerze przez dłuższy czas – na przykład od jesieni do zimy. Stały montaż oznacza, że błotniki są przykręcone. Wymaga to jednak odpowiednich gwintów na ramie i widelcu.
  • Błotniki wtykane: Jeśli rower nie ma gwintów do montażu błotników, idealnym rozwiązaniem są błotniki wtykane. Dotyczy to również sytuacji, gdy błotniki mają być montowane tylko okazjonalnie. W zależności od wersji, modele te są mocowane za pomocą pasków na rzepy lub szybkozłączek, albo przymocowane do stałego uchwytu. Można je również przymocować za pomocą opasek kablowych, lecz są one mniej wygodne i nie tak łatwe do usunięcia.

Gdzie można przymocować błotnik?

Przed zakupem błotnika należy sprawdzić, gdzie można go zamontować na rowerze. Dostępne są następujące opcje:

  • Widelec: Błotnik na przednim kole jest zwykle zawsze przymocowany do widelca – najczęściej za pomocą śrub. Istnieje wiele wariantów błotników wtykanych do widelców bez odpowiednich gwintów.
  • Dolna rura przedniego trójkąta: Jeśli potrzebujesz tylko błotnika na przednie koło, błotnik na dolnej rurze może być dobrym rozwiązaniem.
  • Tylny trójkąt: Większość błotników tylnego koła jest przymocowana do tylnego trójkąta. Dostępne są modele dla różnych punktów montażowych: Wsporniki siodełka, wspornik między wspornikami siodełka, hak.
  • Sztyca podsiodłowa i rura podsiodłowa: Jeśli tylny trójkąt nie oferuje odpowiednich punktów mocowania lub szukasz prostego rozwiązania, warto postawić na błotnik mocowany do sztycy lub rury podsiodłowej.
  • Bagażnik: Jeśli rower jest wyposażony w bagażnik, dostępne są również błotniki, które można do niego przymocować.
  • Siodełko: Obecnie modne są małe błotniki wkładane w ramę siodełka. Są prostym rozwiązaniem dla rowerów szosowych i gravelowych, lecz oferują jedynie ograniczoną ochronę błotników.

Z jakiego materiału powinien być wykonany błotnik rowerowy?

Istnieją również różnice w materiałach. Błotnik wykonany z metalu lub aluminium jest bardzo stabilny i dlatego jest szczególnie zalecany w przypadku błotników montowanych na stałe, które otaczają opony. Wadą jest nieco wyższa waga w porównaniu do plastiku. Plastikowy błotnik jest lekki i zazwyczaj nieco elastyczny. Czyni to z niego pierwszy wybór dla mniejszych, niestałych rozwiązań.

Jak znajdę odpowiedni błotnik dla mojego roweru?

Najpierw zastanów się, czy potrzebujesz zamontowanego na stałe błotnika dla maksymalnej ochrony, czy też Twoje potrzeby spełni elastyczne rozwiązanie. Następnie powinieneś sprawdzić, jakie opcje i punkty montażowe oferuje rama Twojego roweru i czy ma jeszcze gwinty do zamocowania błotnika za pomocą śrub. Musisz także rozważyć, czy chcesz maksymalnej ochrony, która osłania jak największą część opon, czy też wystarczy Ci osłona w postaci mniejszego, lekkiego błotnika.

Bez względu na to, jakie wymagania oferuje Twój rower: U nas masz gwarancję znalezienia odpowiednich błotników przednich i tylnych – od najlepszych marek, takich jak SKS i rie:sel design. Nasza oferta obejmuje również duży wybór specjalnych błotników do rowerów MTB i szosowych.