Ponad 800 marek
800 000 aktywnych klientów
30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy
Filtr

Stojaki serwisowe rowerowe i stojaki do centrowania dla amatorów i profesjonalistów

Podczas gdy stojak serwisowy rowerowy jest czymś w rodzaju serca dobrego warsztatu rowerowego i ułatwia życie przy praktycznie wszystkich pracach montażowych, naprawczych i serwisowych przy rowerze, stojak do centrowania jest niezbędnym specjalistycznym narzędziem do budowy kół lub prac konserwacyjnych przy kołach. Przy zakupie jest kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę. Pokażemy Ci, co jest ważne. Czytaj więcej

Segreguj według Popularności

Do wszystkich napraw i konserwacji roweru: Rowerowy stojak roboczy

Bez względu na to, czy jest to rower szosowy, czy MTB – pełnowartościowe stojaki robocze utrzymują rower na wysokości, na której można wygodnie pracować na nim z różnych stron na stojąco.

Zwykle rower jest utrzymywany na sztycy podsiodłowej lub rurze ramy w regulowanym i obrotowym urządzeniu zaciskowym. Koła i korby można wtedy swobodnie przesuwać, aby ułatwić pracę przy hamulcach i przerzutkach. Należy uważnie przyjrzeć się urządzeniu mocującemu, ponieważ zapewniają one znaczne różnice w obsłudze.

Istnieją również stojaki naprawcze, w których rower jest podparty na obszarze suportu. Czasami trzeba zdjąć przednie koło i zamocować widelec na stojaku montażowym.

Składane stojaki robocze są zalecane dla mechaników hobbystów i do użytku drogowego, ponieważ są łatwiejsze do przechowywania po zakończeniu użytkowania i łatwiejsze w transporcie. Z drugiej strony, w profesjonalnych warsztatach dostępne są również stojaki naprawcze, które są mocno przykręcone do podłogi.

Oszczędzającą miejsce i niedrogą alternatywą może być ramię montażowe do przykręcenia do stołu warsztatowego lub ściany. Podstawowym warunkiem jest oczywiście to, aby stół warsztatowy lub ściana były w stanie utrzymać ciężar roweru.

Prostą alternatywą są stojaki rowerowe, które podnoszą tylko tylne koło, a tym samym ułatwiają pracę, taką jak regulacja biegów, a także ułatwiają parkowanie roweru.

Niezbędny do budowy i konserwacji kół: Centrownica do kół

Jeśli chcesz naprawić koła, które są niezgodne ze stanem faktycznym lub jeśli zamierzasz ponownie wycentrować koła od podstaw, potrzebujesz centrownicy do kół.

Podstawowy skład

Mówiąc prościej, większość centrownic do kół przypomina odwrócony widelec, w którym koło jest zaciśnięte na piaście. Szerokość montażową można dowolnie dostosować do standardowych wymiarów. Ponadto istnieją również asymetryczne lub nawet „jednoramienne” centrownice do kół, które są szczególnie oszczędne. W obu przypadkach należy wziąć pod uwagę kompatybilność z piastami przelotowymi. W przypadku niektórych modeli należy zamówić dodatkowe adaptery.

Proste centrownice do kół są zazwyczaj mniej sztywne skrętnie i dlatego wymagają więcej uwagi i cierpliwości podczas ustawiania koła. Ponadto w wielu modelach należy obrócić koło, aby można było wiarygodnie sprawdzić rozstaw.

Z drugiej strony modele wysokiej jakości i te przeznaczone do użytku profesjonalnego są cięższe i bardziej masywne, lecz dzięki temu znacznie bardziej solidne i precyzyjne.

Jeśli chcesz mieć możliwość kompensacji nierówności obręczy nawet przy zamontowanej oponie, powinieneś upewnić się, że centrownica do kół ma wystarczająco dużo miejsca na tę opcję, ponieważ w przypadku wielu modeli wcale tak nie jest.

W poszukiwaniu górnych i bocznych nieregularności obręczy

Co dalej, gdy koło jest już zamocowane w centrownicy do kół? W celu wykrycia nieprawidłowości na obręczy, w prostych modelach stosowane są regulowane czujniki wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego. Jeśli umieścisz je wystarczająco blisko obręczy, możesz zaobserwować wahania odległości, jeśli obręcz nie działa płynnie. Nieco lepsza jest sprężysta końcówka z tworzywa sztucznego, która jest łagodniejsza dla obręczy i pozwala uniknąć zarysowań.

Na profesjonalnych centrownicach do kół często można znaleźć czujniki zegarowe zamiast zwykłych sond, które umożliwiają znacznie bardziej precyzyjną i ukierunkowaną pracę.

Precyzyjnie na środku za pomocą miernika centrującego

Nie każda centrownica do kół umożliwia niezawodne ustawienie obręczy centralnie względem piasty. Pomóc może tu wielokrotne obracanie, lecz na dłuższą metę jest to uciążliwe. Za pomocą tzw. przymiaru do centrowania można stosunkowo łatwo sprawdzić, czy koło jest prawidłowo zaplecione i czy opona będzie później przebiegać przez środek ramy lub widelca. W tym celu przymiar po prostu porównuje odległość od osi piasty do obręczy z obu stron.

Już teraz zamów w BIKE24 swój nowy stojak do naprawy rowerów lub centrownicę do kół!

Czy nadal brakuje Ci klucza do szprych do koła lub narzędzia do suportu? W szerokim asortymencie BIKE24 znajdziesz nie tylko nowy stojak do naprawy i centrownicę do kół, lecz także odpowiednie narzędzia do każdej naprawy lub tuningu roweru.