Assegai – Built To Go Fast. Everywhere.
Model sygnowany przez zawodowca Downhill Grega Minnaara jest nie tylko wynikiem ponad 30 lat doświadczenia w wyścigach, ale także ponad 50 lat doświadczenia w produkcji opon. Nazwana na cześć włóczni myśliwskiej ludu Zulu, który zamieszkuje południowoafrykańską ojczyznę najlepszego sportowca, opona Assegai wwierca się w każdy teren dzięki swojej nieustępliwej, ale zawsze przewidywalnej przyczepności. Uniwersalna opona Gravity szczególnie dobrze sprawdza się na przednim kole rowerów o skoku zawieszenia przekraczającym 150 mm. Ale nawet jako opona tylna, Assgeai zawsze zapewnia pewne wrażenia z jazdy.
Cechy składanej opony Maxxis Assegai
- Dual Compound Mieszanka gumy
- Tubeless Ready Osnowa z ochroną ścian bocznych EXO
- Konstrukcja Wide Trail (WT) dostosowana do szerokich obręczy
Dual Compound | W jednym pasku bieżnika zastosowano dwie różne mieszanki gumy. Charakterystyka każdej mieszanki i ich rozmieszczenie są określane zgodnie z pożądanymi właściwościami opony. W zależności od kategorii opony stosowane są różne podwójne mieszanki. Na przykład mieszanki opon szutrowych i zjazdowych znacznie się różnią.
EXO Protection | Ten niezwykle odporny na przecięcia i ścieranie materiał chroni ścianę boczną różnych modeli opon MTB i szutrowych. Jest bardzo gęsto tkany, a mimo to niezwykle lekki i elastyczny, dzięki czemu opony nadal działają dobrze i przekonująco.
Tubeless Ready (TR) | Opony bezdętkowe mają wiele zalet. Jazda z mniejszym ciśnieniem powietrza poprawia trakcję, a opory toczenia są niższe niż w przypadku opon dętkowych. Ponadto zastosowanie uszczelniacza zamiast dętki znacznie zmniejsza ryzyko przebicia, ponieważ małe otwory są natychmiast ponownie uszczelniane.
Wide Trail (WT) | Tradycyjne opony zostały opracowane z myślą o wąskich obręczach, dlatego są zbyt kanciaste na szerokich obręczach i dlatego nie mogą już oferować optymalnych osiągów. Natomiast konstrukcja opony Wide Trail firmy Maxxis opiera się na układzie bieżnika i kształcie opony dostosowanym do nowoczesnych obręczy. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem obręczy 30 mm, ale doskonale sprawdzają się również w przypadku obręczy o szerokości wewnętrznej do 39 mm.
Uwaga: Opony bezdętkowe wymagają kompatybilnych obręczy/kół, zaworów bezdętkowych, taśmy do obręczy bezdętkowych i płynu uszczelniającego do montażu bezdętkowego. W przypadku opon bezdętkowych UST nie jest wymagany płyn uszczelniający, lecz jest on zalecany w celu zwiększenia ochrony przed przebiciem. Do montażu jest uprawniony wyłącznie wykwalifikowany personel.