Firma DT Swiss zadała sobie to pytanie we współpracy z firmami Swiss Side i Continental, uzyskując niezwykłe spostrzeżenia, a nawet przewyższając aerodynamikę systemu WTS.
Wydajność aerodynamiczna kół DT jest obecnie niekwestionowana, ponieważ aerodynamiczne obręcze, szprychy i piasty zostały opracowane i zharmonizowane w najdrobniejszych szczegółach. Aby zoptymalizować cały układ koło-opona (WTS), logiczną konsekwencją było włączenie opony aerodynamicznej do dalszych etapów rozwoju. Ponieważ jednak nie można było znaleźć opony, która spełniałaby wymagania w zakresie niskiego oporu powietrza, a jednocześnie oferowała kontrolowane właściwości jezdne, DT Swiss zdecydował się opracować własną oponę od podstaw.
Długa i udana współpraca między Swiss Side i DT Swiss sprawiła, że znalezienie najbardziej uznanego eksperta w dziedzinie aerodynamiki w branży rowerowej było bardzo łatwe. Podczas gdy forma i funkcja zostały już zdefiniowane na wczesnym etapie, projekt wymagał większego wsparcia ze strony eksperta w dziedzinie materiałów i składu opon. Okazało się, że Continental był najlepszym partnerem, który mógł nie tylko zrozumieć koncepcję WTS, ale także wdrożyć opatentowaną koncepcję opony w nowej, nowoczesnej oponie rowerowej. Wraz z przednią oponą AERO 111 opracowano najnowocześniejszy, aerodynamiczny system koło/opona (WTS). Aerodynamiczna przewaga WTS oznacza, że w przyszłości te dwa komponenty nie będą mogły być rozpatrywane oddzielnie.
48 małych komór jest równomiernie rozmieszczonych na całej powierzchni opony. DT Swiss nazywa te elementy generatorami wirów, ponieważ to właśnie one wpływają i kontrolują turbulencje przepływu powietrza na powierzchni opony przedniego koła. Specjalna konstrukcja bieżnika zmniejsza opór poprzez zwiększenie ssania wiatru i poprawę momentu obrotowego. Opona oferuje niskie opory toczenia, dobrą ochronę przed przebiciem i wyjątkową przyczepność (na mokrej i suchej nawierzchni).
Opona Grand Prix 5000 S Tubeless Ready jest lżejsza, szybsza i ma wzmocnioną ścianę boczną. Standard dla technologii bezdętkowej w rowerach szosowych. Jeździj szybciej, wygodniej i jeszcze bardziej odpornie na przebicia.
Continetal zrewolucjonizował scenę rowerową dzięki unikalnej mieszance bieżnika, która jest produkowana tylko w Niemczech. Legendarna mieszanka Black Chilli Compound zapewniła trwałą odpowiedź na odwieczne pytanie o przyczepność w stosunku do oporów toczenia. Najnowsze polimery, a także specjalnie opracowane cząsteczki sadzy i wypełniacze gwarantują wyjątkową wydajność - zarówno w rowerach szosowych, szutrowych, jak i górskich, do jazdy na czas lub zjazdu.
Vectran jest wytwarzany z ciekłokrystalicznego polimeru Vectra. W ten sposób powstaje termoplastyczna, wielowłóknista przędza. Dla porównania, ta półkrystaliczna tkanina jest bardziej odporna na przecięcia niż aramid i ma pięciokrotnie większą wytrzymałość na rozciąganie niż stal. Wyłącznik Vectran jest lżejszy, bardziej elastyczny i zapewnia skuteczniejszą ochronę przed przecięciami niż porównywalne wyłączniki nylonowe. Nie ma to negatywnego wpływu na opór toczenia.
Rewolucyjne podejście w kolarstwie szosowym. Zintegrowana z konstrukcją opony technologia Active Comfort pochłania wstrząsy i zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Pozwala zjednoczyć się z drogą. Laserowo wycinana struktura mikro bieżnika koncentruje się na barku opony, zapewniając zwiększoną przyczepność na zakrętach.
Opony idealnie nadają się do jazdy bezdętkowej, co pozwala kierowcy jeździć na oponie z niższym, dostosowanym ciśnieniem. Oprócz zwiększonego komfortu jazdy, odpowiednie systemy bezdętkowe poprawiają również odporność na przebicia.
Wszystkie koła aluminiowe są dostarczane z dętkami butylowymi, podczas gdy wszystkie koła karbonowe są dostarczane z dętkami TPU.
Zakres dostawy: Koło wraz z oponą składaną, dętką, taśmą do obręczy bezdętkowych, wentylem bezdętkowym.
| Nazwa produktu: | DT Swiss | Continental WTS Wheel System - ER 1600 SPLINE 30 Rear Wheel + GP 5000 S Folding Tire - 28" | 12x142mm - HG-L |
| Producent: | DT Swiss |
| Kod pozycji: | DTS690549 |
| aktywność: | Jazda na rowerze |
| materiał: | Aluminium |
| Przeznaczenie Roweru: | Rower szosowy, Endurance |
| piasty: | 350 |
| szprychy: | DT aero comp® II Straightpull |
| obręcze: | Aluminum, sleeve joint | hooked bead | tubeless ready |
| układ zmiany biegów: | 8, 9, 10, 11, 12 |
| rozmiar koła: | 28" (622mm) |
| standard osi: | 12x142 mm (Tylne koło) |
| Wersja koła: | Tylne koło, Koło tylne > 900 g, Standardowe koło |
| Korpus wolnobiegu: | HG L (Shimano 11/12 biegów szosowy) |
| układ hamulcowy: | Centerlock/AFS |
| rodzaj opony: | Opona drutowa, Opona składana, Montaż bezdętkowy |
| Standard zapisu rozmiarów opon (ETRTO): | 22-622 |
| średnica otworu wentyla: | 6.5mm |
| szerokość obręczy: | 26mm |
| szerokość profilu wewnętrznego: | 22mm |
| wysokość profilu obręczy: | 30mm |
| maks. waga systemu: | 130kg |
| nyple: | DT ProLock Squorx ProHead Aluminium |
| układ wolnobiegu: | Ratchet System 36 SL |
| Rok modelu: | 2025 |
| Kolekcja: | Produkty całoroczne |
| Kolor: | Czarny |
| waga: | 1384g |
| kod produktu producenta: | WER1600NIDISA27112 |
| Liczba otworów na szprychy: | 24 |
| Źródło obciążenia: | Producent |
| Układ wolnobiegu: | Grzechotka |
| GTIN: | 7613052545554 |
| Strona producenta: | http://www.dtswiss.com |