350 DEG – Dare To Dazzle
Dependable Independence. Niezawodność, wszechstronność i prostota połączone w jednej piaście. Piasta 350 od DT Swiss to niezawodny partner na każdą przygodę. Jej przemyślana, ale prosta konstrukcja zapewnia niską wagę, a jednocześnie oferuje doskonałe właściwości toczenia. Konserwacja i konwersja systemu wolnego koła są również proste, ponieważ nie są wymagane żadne specjalne narzędzia. Rezultatem jest piasta, która wspiera rowerzystów w ich niezależności.
5 DEGree Engagement Angle. Po wprowadzeniu technologii Ratchet DEG w modelach DT 240, piasty DT 350 również wykorzystują system szybkiego załączania wolnego koła, ale używają 72 zamiast 90 zębów, co odpowiada nie mniej wyraźnemu kątowi załączania wynoszącemu 5°. Koncepcja ta jest skierowana specjalnie do rowerzystów górskich i obiecuje nie tylko bardziej bezpośrednią reakcję na Trail, ale także szybszy przepływ mocy i jeszcze bardziej charakterystyczny dźwięk.
Szczegóły techniczne tylnej piasty DT Swiss 350
- typ szprych: Classic (J-Bend)
- mocowanie tarczy hamulcowej: 6-otworowa
- typ wolnego koła: Ratchet DEG (72 zęby / kąt załączenia 5°)
- wymiar montażowy: 12 x 148 mm (oś przelotowa, Boost)
Ratchet DEG | Każdy system Ratchet ma swoją własną charakterystykę, ale wszystkie oferują legendarną niezawodność DT Swiss. Niezawodność ta wynika z jednoczesnego blokowania zębów, co prowadzi do znacznie mniejszych obciążeń punktowych. Szczególną cechą zgłoszonego do opatentowania systemu wolnego koła Ratchet DEG jest znacznie mniejszy kąt włączenia, który poprawia reakcję bez uszczerbku dla nośności i trwałości.
Enlarged Ratchets | Piasty DT 350 z systemem Ratchet DEG posiadają 2 powiększone koła zapadkowe, które zapewniają mniejszą odległość biegu jałowego. Skutkuje to bardziej bezpośrednim przyspieszeniem, np. przy wychodzeniu z zakrętów, a także możliwością szybszej regulacji pozycji pedału, np. podczas pokonywania przeszkód na technicznych uphill przejazdach. Jednocześnie dwa stalowe koła zapadkowe umożliwiają niezawodne przenoszenie mocy, zarówno na dużej powierzchni styku, jak i przez długi czas.
Bigger Bearings | W porównaniu do piast DT 240 z systemem Ratchet DEG, w modelach DT 350 zastosowano większe łożyska. Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na miejsce, łożyska zostały przeniesione do wnętrza piasty. Aby zachować kompatybilność z poprzednimi korpusami wolnego koła Ratchet DEG, odpowiednio większa przekładka kompensuje zwiększoną odległość między obudową a łożyskiem wolnego koła. Ponadto, innowacyjna konstrukcja umożliwia wymianę łożysk bez użycia specjalnych narzędzi, ponieważ nie ma potrzeby demontażu gwintowanego pierścienia.