38 – The Hard-Hitting Long-Travel Enduro Specialist
Welcome to the Big Time. Jeśli dropy muszą być wysokie, a skoki długie, to model 38 od FOX jest najlepszym wyborem. Zoptymalizowany pod kątem długiego skoku od 160 do 180 mm, ten widelec amortyzowany Single Crown wyznacza standardy w zakresie pewności, wydajności i trwałości.
Jako przedstawiciel serii Factory ten widelec ze sprawdzonym zawieszeniem pneumatycznym FLOAT jest oczywiście również wyposażony w wiele funkcji. Od strony technicznej wyróżnia się w szczególności tłumienie GRIP X2 Gravity, które generuje maksymalną przyczepność, a tym samym zapewnia niezbędną pewność podczas wyścigów. Podczas gdy kształt łuku i nóg widelca umiejętnie zwiększa wytrzymałość przy minimalnym zużyciu materiału, dolne części imponują sprytnymi rozwiązaniami detali. Zarówno kanały "Bypass", jak i specjalne zawory upustowe służą do regulacji ciśnienia, aby z jednej strony wykorzystać maksymalny potencjał skoku zawieszenia, a z drugiej zoptymalizować reakcję widelca. Dzięki gładkiej i niezwykle trwałej powłoce Kashima, widelec 38 jest również imponujący wizualnie.
Szczegóły techniczne widelca amortyzowanego FOX 38
- seria: Factory
- zawieszenie: FLOAT EVOL
- tłumienie: GRIP X2
- Kompresja przy niskiej prędkości (LSC): 18 kliknięć
- Kompresja przy dużych prędkościach (HSC): 8 kliknięć
- Odbicie przy niskiej prędkości (LSR): 16 kliknięć
- High Speed Rebound (HSR): 8 kliknięć
- rura sterowa: średnica 1 1/8" - 1 1/2" (Tapered)
- kłonice: 38 mm średnicy, z powłoką Kashima
- wymiar montażowy: 15 x 110 mm Boost (oś przelotowa Kabolt X)
- waga: ok. 2194 g (29", 180 mm skoku, rura sterowa 165 mm; specyfikacja producenta)
GRIP X2 | Greater Traction. Even more Control and Speed. Jeśli chodzi o możliwość dostrojenia, wsparcie i elastyczność, to tłumienie zorientowane na Downhill wyróżnia się nie tylko w ofercie FOX. Korzystając z zalet długiego skoku, GRIP X2 generuje maksymalny kontakt z podłożem, a także ogromną przyczepność na zakrętach. To nie tylko przeciwdziała zmęczeniu, ale także daje zawodnikom pewność, której potrzebują, aby przekraczać granice w wyścigach Downhill i Enduro.
Lower Leg Arch | Dyscypliny od All Mountain przez Enduro do Gravity stawiają szczególne wymagania nowoczesnemu widelcowi amortyzowanemu. Aby spełnić te wymagania, łuk i dolne widełki mają konstrukcję, która oszczędza każdy zbędny gram bez uszczerbku dla sztywności i stabilności.
Lower Leg Bypass Channels | Gdy widelec ściska się, ciśnienie powietrza wzrasta, co może spowodować, że widelec nie osiągnie pełnego skoku. Kanały w dolnych rurach rozwiązują ten problem, znacznie zwiększając objętość powietrza. Nie tylko zmniejsza to występowanie niepożądanych wzrostów ciśnienia, ale także umożliwia cyrkulację oleju w górnych obszarach dolnych rur, utrzymując wewnętrzne uszczelki i tuleje w stanie nasmarowanym przez cały czas.
Lower Leg Bleeders | Aby jeszcze bardziej poprawić czułość i reakcję na małe nierówności, oprócz kanałów "Bypass" obniżenia mają zawory odpowietrzające, które umożliwiają wyrównanie ciśnienia atmosferycznego za naciśnięciem jednego przycisku.
Kabolt X | Ta pływająca oś przelotowa Bolt-On z jednostronną konstrukcją Pinch-Axle nie tylko oszczędza wagę w każdym możliwym punkcie, ale także poprawia sztywność skrętną. Ponadto wyrównanie podwozia zapobiega niepożądanemu tarciu między górnymi i dolnymi nogami widelca, zapewniając płynniejszy ruch zawieszenia w całym zakresie skoku.