Ten zestaw kołowy Bora WTO nie tylko dodaje profil 60 mm do rodziny aerodynamicznych kół karbonowych dla szerokiego grona odbiorców, ale także otwiera segment rowerów szosowych z hamulcami tarczowymi. Podobnie jak w przypadku kół Campagnolo WTO, konstrukcja obręczy pozwala na maksymalną penetrację aerodynamiczną, a przy pewnym kącie wiatr staje się nawet cennym sprzymierzeńcem sportowca. Aerodynamiczne aluminiowe obręcze i piasty oraz ceramiczny system łożysk stożkowych USB w piastach: Każda decyzja projektowa w tych kołach służy optymalizacji osiągów.
W wersji z mocowaniem tarczy hamulcowej AFS wewnętrzna szerokość obręczy wynosząca 19 mm umożliwia montaż klasycznych opon szosowych o szerokości od 23 do 28 mm. Ponadto koncepcja 2-Way Fit (Tubeless Ready) Campagnolo oferuje sprawdzoną technologię zapewniającą doskonałą kompatybilność z oponami klinkierowymi i bezdętkowymi. Zestaw kołowy Bora WTO 60 imponuje również grafiką naniesioną za pomocą druku wodnego i szprychami radialnymi na przednim kole oraz systemem szprych G3 na tylnym kole. Zewnętrzne, samoblokujące się nyple, aluminiowe piasty o różnych średnicach między przednim i tylnym kołem, regulowane łożyska ceramiczne USB i aluminiowy korpus wolnobiegu to tylko niektóre z innych najważniejszych cech Bora WTO 60.
Wysoki profil 60 mm i mimo to niska waga sprawiają, że Campagnolo WTO 60 jest idealnym zestawem do jazdy na czas i triathlonu, gdzie właściwości aerodynamiczne są szczególnie ważne bez konieczności poświęcania doskonałych wartości hamowania hamulców tarczowych.
Konstrukcja obręczy umożliwia aerodynamiczną penetrację strumienia powietrza, ponieważ wiatr, uderzając w obręcz pod kątem od 10° do 20°, nadaje sportowcowi pęd. Wąska konstrukcja piasty w środkowej części zmniejsza również przód elementu, a specjalna konstrukcja boków sprzyja przeciągnięciu. Eliptyczny przekrój 24 przednich i 24 tylnych szprych znacznie zmniejsza opory toczenia.
Wypróbowany i przetestowany system łożysk stożkowych USB zapewnia płynne przesuwanie się łożysk ceramicznych. Dwukierunkowy profil dopasowania nie tylko ułatwia montaż opon typu clincher, ale także opon bezdętkowych o niskich oporach toczenia. Klasa C19 umożliwia montaż opon o szerokości od 23 do 28 mm z doskonałym połączeniem systemu obręcz-opona. Dla optymalnego wykorzystania aerodynamicznego producent zaleca stosowanie opon o szerokości 25 mm.
Tor hamulcowy jest oparty na tak zwanej technologii All Conditions Carbon Control (AC3) w celu osiągnięcia bezpiecznego i niezawodnego hamowania w każdych warunkach pogodowych. Koncepcja AC3 została opracowana nie tylko w celu ogólnej poprawy skuteczności hamowania, ale także w celu przezwyciężenia jednej z największych wad obręczy z włókna węglowego podczas zawodów: hamowania na mokrej nawierzchni.
Oprócz widocznego na zewnątrz radełkowania na powierzchni hamowania, koła Bora zostały również zoptymalizowane wewnętrznie, aby ułożyć włókna w taki sposób, aby zagwarantować maksymalną integralność w obliczu większych obciążeń, które mogą być absorbowane przez powierzchnie hamowania. W tym celu zastosowano wyrafinowaną żywicę udoskonaloną przez inżynierów Campagnolo, aby wytrzymać znacznie wyższe temperatury w porównaniu do konkurencyjnych produktów i rozproszyć ekstremalne ciepło wytwarzane podczas hamowania.
2-Way Fit to innowacyjny profil obręczy, na którym można zamontować zarówno opony bezdętkowe, jak i klasyczne opony typu clincher. Dzięki 2-Way Fit każdy może wypróbować, które z tych dwóch rozwiązań bardziej mu odpowiada. Możliwe jest również zamontowanie opon clincher do codziennych treningów i korzystanie z rozwiązania bezdętkowego w dniu wyścigu. Opona bezdętkowa jest bez wątpienia oponą przyszłości w kolarstwie szosowym. Oprócz większego komfortu, kolejną zaletą opon bezdętkowych jest lepsza charakterystyka toczenia dzięki całkowitemu wyeliminowaniu tarcia między oponą a dętką. Są one również zabezpieczone przed nagłą utratą powietrza, a w przypadku przebicia, system dwukierunkowego dopasowania pozwala na zamontowanie zwykłej dętki w celu bezproblemowej jazdy do domu, po prostu usuwając zawór uszczelniający.
Campagnolo opracowało wzór szprych, który umożliwia lepsze przenoszenie energii w porównaniu z konwencjonalnymi kołami. Zastosowanie podwójnej liczby szprych po prawej stronie tylnego koła zmniejsza obciążenie znajdujących się tam szprych. G3 oferuje zatem zadziwiające korzyści, nie tylko zwiększając sztywność boczną, ale także zmniejszając naprężenie szprych na tylnym kole i ostatecznie poprawiając przenoszenie mocy napędowej. Ponadto zoptymalizowano charakterystykę reakcji i wyeliminowano wibracje przy wyższej masie systemu.
Piasty Campagnolo z łożyskami ceramicznymi USB nie tylko zwiększają płynność kół, ale także zmniejszają ich wagę i wymagania konserwacyjne. Absolutnie gładkie powierzchnie zapewniają mniejsze tarcie w celu zminimalizowania strat energii. Oznacza to, że cała moc może być przenoszona na drogę bez żadnych strat. Opracowane w Campy Tech Lab, testy porównawcze pokazują, że łożyska USB są o 50% gładsze niż standardowe łożyska.
W pełni karbonowe obręcze C19 - wysoki komfort i najwyższa wydajność pod względem aerodynamiki, aby współdziałać z nowymi standardami opon. Bardzo wysoka sztywność boczna i reaktywność kół.
Aluminiowe piasty zapewniają wysoką sztywność boczną i niską masę.
Ponadwymiarowy kołnierz zapewnia wysoką sztywność skrętną i wysoką reaktywność.
Aluminiowe osie zmniejszają masę kół.
Łożysko stożkowe - możliwość łatwej regulacji łożyska, precyzyjne działanie, łatwa konserwacja, maksymalna trwałość.
Szprychy o aerodynamicznym profilu zapewniają optymalną penetrację powietrza.
System zapobiegający obracaniu się szprych - zapobiega skręcaniu, utrzymuje szprychy w pozycji aerodynamicznej.
Koło jest montowane w całości ręcznie przez specjalistę Campagnolo i w 100% sprawdzane za pomocą elektronicznych przyrządów kontrolnych. Proces ten gwarantuje maksymalną wydajność i niezawodność wszystkich kół Campagnolo.
Zakres dostawy: zestaw kołowy zawierający zawory bezdętkowe, 2 dźwignie do opon, 2 torby na koła i instrukcje.
| Nazwa produktu: | Campagnolo Bora WTO 60 DB Wheelset - 28" | Carbon | 2-Way Fit | AFS - 12x100mm | 12x142mm - XDR | Bright |
| Producent: | Campagnolo |
| Kod pozycji: | CAM697771 |
| aktywność: | Jazda na rowerze |
| materiał: | Włókno węglowe |
| Przeznaczenie Roweru: | Rower szosowy, Jazda na czas |
| układ zmiany biegów: | 11, 12, 13 |
| rozmiar koła: | 28" (622mm) |
| standard osi: | 12x100 mm (Przednie koło), 12x142 mm (Tylne koło) |
| Wersja koła: | Zestaw kół |
| Korpus wolnobiegu: | XDR (SRAM 12/13 biegów Szosa) |
| układ hamulcowy: | Centerlock/AFS |
| rodzaj opony: | Opona drutowa, Opona składana, Montaż bezdętkowy |
| Standard zapisu rozmiarów opon (ETRTO): | 19-622 |
| szerokość obręczy: | 26.1mm |
| szerokość profilu wewnętrznego: | 19mm |
| wysokość profilu obręczy: | 60mm |
| maks. waga systemu: | 120kg |
| Rok modelu: | 2024 |
| Kolekcja: | Produkty całoroczne |
| Kolor: | Czarny |
| waga: | 1633g |
| kod produktu producenta: | WH21-BOWTODFR60SDK |
| Liczba otworów na szprychy: | 24 |
| Układ wolnobiegu: | Zapadki wolnobiegu |
| Strona producenta: | http://www.campagnolo.com |